fbpx
Selecteer een pagina

Verantwoord sporten tijdens en na de zwangerschap

Onze Missie:

“Alle zwangere vrouwen van hun zwangerschap te laten genieten, goed voor te bereiden op de bevalling en weer goed te laten herstellen voor een fit moederschap”

Voordelen van sporten tijdens en na de zwangerschap:

Waarom deze cursus zo belangrijk voor je is:

Als je tijdens je zwangerschap of na je bevalling wilt sporten en niet weet waar je rekening mee moet houden, kunnen er blijvende lichamelijke klachten ontstaan.

Gemiddeld één op de vier volwassen vrouwen heeft last van klachten aan de bekkenbodem zoals ongewild urineverlies tijdens inspanning en drie op de tien vrouwen houdt na de eerste zwangerschap een lichte Diastase (wijking van de buikspieren).

Bij meerdere zwangerschappen neemt de kans op een Diastase toe. Een verzakking of Prolaps is ook een nare klacht die kan ontstaan door verkeerd trainen, daarom is het belangrijk dat je weet hoe je je lichaam niet alleen tijdens het sporten maar ook in het dagelijks leven moet gebruiken.

Om dit te voorkomen hebben je schuine- en dwarse buikspieren en bekkenbodemspieren tijdens en na de zwangerschap extra aandacht nodig. Als je buikspieren na de bevalling nog niet hersteld zijn of je bekkenbodemspieren nog niet sterk genoeg zijn is het van belang daar éérst aan te werken.

Tijdens de trainingen van de FitMama cursus wordt hier door middel van verschillende oefeningen aandacht aan besteed. Het doel van de trainingen is om fit te blijven tijdens je zwangerschap en je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s.

Je hebt na afloop een goede basis opgebouwd op het gebied van kracht en uithoudingsvermogen en je weet waar je op moeten letten tijdens het sporten. Zo beheers je een goede ademhaling, co-contractie spierkorset en heb je een goed bewegingspatroon.

Hoe ziet de FitMama Cursus eruit:

We starten met de Masterclass, dit is een ochtend of avond waarin we alle theorie & ontspanningsoefeningen doornemen.

Hierin geven we uitleg over houding, Diastase en bewegingspatronen. We bespreken de zwangerschap en bevalling en de gevolgen die je daar van kunt ondervinden. We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.

Na de Masterclass volg je 6 FitMama Lessen

Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren. Dit alles door middel van functionele bewegingen.

Je kunt de lessen online inplannen wanneer het jou het beste uitkomt, ook kun je zelf kiezen hoe vaak per week je sport.

De trainingen worden gegeven door een gecertificeerde trainer die gespecialiseerd is in sporten tijdens en na de zwangerschap.

Ervaringen van FitMama’s:

– Iris – 

“Ik vind de cursus een fijne manier om weer te gaan sporten. We zitten allemaal in eenzelfde fase van ons leven, zwanger of net bevallen. Je herkent elkaars verhalen en kan elkaar ook helpen/tips geven.

Melanie creeert een gezellig sfeer en heeft oog voor het individu.”

– Anjana- 

“Goede cursus om weer mee op te starten na je bevalling, met begeleiding die is afgestemd op wat je wel en niet kan. Geeft vertrouwen dat je geen dingen verkeerd doet en heeft bij mij echt geholpen om klachten te voorkomen!”

– Natascha – 

“De cursus voldoet 100% aan mijn verwachtingen! Melanie is goed! Ze weet waar ze het over heeft, legt duidelijk uit en motiveert.

Het leuke aan de cursus vind ik de vele maar korte oefeningen zodat het niet gaat vervelen en het is echt gericht op spiergroepen die het wel kunnen gebruiken na de zwangerscap!” 

FitMama Lessen

Ook na de cursus op een verantwoorde manier bewegen? Met een 10 rittenkaart kun je online inschrijven in de agenda en sporten wanneer het jou uitkomt!

Let op! Deze lessen kun je volgen na de FitMama cursus, tijdens deze cursus leer je alle theorie die je nodig hebt in de FitMama lessen.

Lesrooster

%

Zou de cursus aanbevelen

FitMama Cursisten

Heb je vragen?

Stuur ons een berichtje!

3 + 4 =